2013-ban rendeztük meg első ízben a Közösség - Média - Művelődés konferenciát, melyet idén június 12-én folytatunk.  Rendezvényünk fókuszába 2015-ben a megvalósítás került. 

Időpont: 
2015. június 12. péntek 

Helyszín: 
Kecskeméti Gábor Kulturális Központ, Békés, Jantyik Mátyás utca 23-25.

A tervezett program:

 I. témakör Kreativitás - művészet - technológia - közösség - avagy a megvalósítás módszertana
     9:00 - 10:00 Regisztráció
 
  10:00 - 10:10 Megnyitó, köszöntők

10:10 - 10.40
Balogh Csaba: Szerkesztett ellenfelek? - Hogyan jussunk be a médiába? 

A szakmai közhiedelem szerint a közleményeket küldők és kapók – a sajtósok és a szerkesztőség tagjai – saját céljuk elérését megnehezítő, néha kifejezetten idegesítő félként tekintenek a másikra. Mint sok rossz kapcsolatnak, ennek is főleg az az oka, hogy kevesen ismerik a másik oldalt. Balogh Csaba a HVG rovatvezetőjeként és az SZTE oktatójaként 20 perces előadásában újságírói oldalról mutatja be, mi történik (és főleg: mi történhetne) egy közleményt tartalmazó e-mail kiküldése és törlése közti percekben.

Prezentáció

10:40 - 11:10
Seres Szilvia: Művészet, technológia, kreativitás - avagy a hazai digitális kultúra születése

A kutatás, fejlesztés valamint az innováció művészeti kontextusa fontos interdiszciplináris területté vált (elektronikus, digitális, kommunikációs, interaktív eszközöket és technikákat alkalmazó művészeti projektek). Mára azonban a kreatívitásról való gondolkodás megváltozott az internetre épülő kulturális és gazdasági paradigmaváltás mentén. Vajon a technológia mennyiben segíti az új kifejezési formák megtalálását? A művészet, design és a tömegkommunikáció ereje képes-e változtatni a dolgokon? Milyen feladatai vannak ma egy designernek, alkotónak, művésznek? Milyen szerepei lesznek a jövőben?
 
 

11:10 - 11:40
Hild Imre: Hogyan juthatunk el az ötlettől a megvalósításig? - a lean startup módszerei

A lean menedzsment, mint hatékony folyamatszabályozó modell ipari környezetben 50 éve, irodai környezetben pedig körülbelül 6-8 éve terjedt el. Annyira hatékony ez a működésmód, hogy szinte mindegyik vállalkozás Amerikában már lean-es elemekkel dolgozik. "A lean-t el kell sajátítania egy induló vállalkozásnak is, ha úgy akar működni, ahogy a világ működik" - vallja Hild Imre.

A lean az elmúlt három év során lett globálisan is a kezdő vállalkozások üzletfejlesztésének eszköze. Azt figyelték meg az iCatapultnál is, hogy amit korábban egyéves munkával lehetett csak elérni, azt a lean segítségével körülbelül három hónap alatt véghez tudták vinni.

Prezentáció

 

11:40 - 12:20
World cafe - Műhelymunka és kávé/ebédszünet

 
 II. témakör  Helyi erő - Békés megye vs. startup
agoston laszlo6

12:20 - 12:50
Ágoston László: Innovatív generáció - egy közösség születésének sikerei, nehézségei...

A vízió semmi, az együttműködés minden? Az Innovatív Generáció (!gen) Program egyértelmű sikersztori Budapesten, a vízfejű Magyarországon vidéki terjeszkedés után kiáltott már két évvel ezelőtt. Belevágtunk, azóta is csináljuk. Áttörés nincs, bár nagyon jó eredményeket is fel tudunk mutatni. A buktatók nagyon tanulságosak. Elmesélem, hogyan lehet és kell vigyázni egy program lelkére - hogyan kell úgy engedni a helyi adaptációnak, hogy közben a hálózat és a márka előnye is megmaradjon. És hogyan lehet mindebben fantasztikus emebrekkel találkozni, és a legjobb szándékok mellett is hibázni, és a hibákból tanulni. És közben végig azt érezni, hogy nincs ennél szebb dolog a világon.

 

Prezentáció

12:50 - 13:20
Krajcsó Nelli: Miért ne csinálj mozgalmat?

Hogyan lesz egy ötletből mozgalom, egy egyszemélyes ügyből közösségi kezdeményezés? Mi kell ahhoz, hogy megtaláljuk a hivatásunkat és a rögös úton is tovább vigyük az elképzelésünket? Milyen lehetőségek vannak társadalmi innováció/civil szerveződés kapcsán itthon és mik a nehézségek? Krajcsó Nelli, a Slow Budapest mozgalom alapító-vezetője arról mesél, hogyan épített személyes motivációtól hajtva 3 év alatt egy slow közösséget itthon, milyen lehetőségek vannak a jövőre nézve ami a pénzügyi és szervezeti fenntarthatóságot illeti, és hogy miért nem tanácsolja mindenkinek ugyanezt az utat.

 

13:20 - 13:50
Fodor Bence - Séllei Levente: Startup vs. Békéscsaba

Miért jó és miért szívás Békéscsabán startupot és startup kultúrát építeni? Egy két éves történet sok koppanással, kevés csillogással és befejezés nélkül, mert hülye aki feladja.

 

Prezentáció

13:50 - 14:20
Priskin László: Személyiségfejlesztés = termékfejlesztés?

Bepillantás a Skyscanner mobilapp-csapatának életébe: hogyan születnek a legújabb termékötletek? Mi az egyes csapattagok szerepe? Mit csinál egy felhasználó-kutató? Hogyan jön a képbe a Google Design Sprint elnevezésű módszertana? A beszélgetés során Laci mindezeket igyekszik majd körbejárni. És örömmel mondja el gondolatait azzal kapcsolatban is, hogy vajon a tudatos személyiség-fejlesztésnek és a csapattagok érzelmi intelligenciájának milyen hatása lehet egy mobilapp életére.

 

14:20 - 14:40
Szünet

 III. témakör

Ötlettől a megvalósulásig - Sikeres közösségi finanszírozású projektek - avagy honnan és hogyan teremtsünk forrást projektjeinkhez?

 pammer ferenc 430

14:40 - 15:10
ifj. Pammer Ferenc: Problémamegoldás az interneten - offerstart.com

2008 júniusában kezdtünk megálmodni közösen egy olyan weboldal létrehozását, ami új korszakot jelent az internetes problémamegoldás világában. Első próbálkozásunk egy különleges versenyeztető és ajánlat összehasonlító funkció volt, ám nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. A kapott visszajelzések ugyanakkor megerősítették bennünk a hitet, hogy jó irányba haladunk, és az emberek jó ötletnek tartják az internetes problémamegoldás gondolatát. Így elővettük eddigi tapasztalatainkat, további segítségeket vontunk be, átdolgoztuk a koncepciót, elemeztünk és terveztünk, míg végül létrejött az OfferStart. A víziónk az, hogy a problémamegoldás - mint központi elem - körül mindenki kölcsönösen előnyös viszonyba kerüljön egymással, és mindenki igénye a lehető legnagyobb mértékben kielégüljön.

 

Prezentáció

 vincze mihaly 430

15:10 - 15:40
Vincze Mihály: Egy társasjáték és a közösségi finanszírozás esete...

A [redacted] társasjáték készítői (Vincze Mihály, Turczi Dávid és Nimmerfroh Kata) még 2013-ban leszerződtek a LudiCreations nevű finnországi kiadóval, amikor a játék még csak koncepció és prototípus szintjén létezett. Ez egy évvel a 2014-es nyári Kickstarter-kampány indulása előtt, volt. Ezután mindannyian a társasjáték elkészítésén dolgoztak, fejlesztették, megalkották a dizájnt és a szabályokat. Majd a LudiCreations elkezdte a kampányt, ami gyakorlatilag a játék kiadásának első fázisa volt. Az alkotók ezen folyamatnál is jelen voltak, megismerkedtek a LudiCreations üzleti modelljével, a Kickstarterük készítésének sajátosságaival.

 

Prezentáció

 

15:40 - 16:00
Kérdések és válaszok
A konferencia zárása

 

 

  

Online jelentkezés